Oprawa: | miękka ze skrzydełkami |
ISBN: | 978-83-7746-215-7 |
Liczba stron | 467 |
Format: | 160 x 236 |
Wydanie: | 2012 |
Cicha rewolucja...
Co najmniej jedna trzecia spośród osób, które znamy, to introwertycy. To
ci, którzy wolą słuchać niż mówić, czytać książki niż chodzić na
przyjęcia. Są oni pomysłowi i twórczy, ale nie lubią się promować; wolą
pracować samodzielnie niż w zespole. Choć często mówi się o takich
osobach „ciche” i „spokojne”, to właśnie introwertykom zawdzięczamy
wiele z najwspanialszych dokonań – od słynnych słoneczników van Gogha do
pierwszego komputera osobistego.
Ta napisana z pasją, oparta na wynikach badań naukowych, pełna zapadających w pamięć fascynujących opowieści o rzeczywistych osobach książka pokazuje nam, jak bardzo nie docenia się introwertyków oraz ile na tym traci nasz rozgadany świat.
Korzystając z wyników najnowszych badań z dziedziny psychologii oraz neurobiologii, autorka ujawnia zadziwiające, mało znane dotąd różnice między ekstrawertykami a introwertykami.
Zapewne najbardziej inspirującym aspektem Ciszej, proszę… jest to, że Susan Cain prezentuje nam galerię introwertyków, którzy odnieśli sukces – od superinteligentnego, niezwykle dynamicznego prelegenta, który po wykładach odzyskuje siły w samotności, do osiągającego rekordowe wyniki sprzedaży akwizytora, który w spokoju swoich czterech ścian korzysta z mocy, jaką daje mu zadawanie pytań. Wreszcie autorka udziela nam mnóstwa bezcennych rad dotyczących m.in. tego, w jaki sposób lepiej i skuteczniej radzić sobie z różnicami w relacjach introwertyk/ekstrawertyk, jak wzmacniać poczucie własnej wartości w introwertycznym dziecku oraz czy i kiedy warto „udawać” ekstrawertyka.
Ta niezwykła książka na zawsze już zmieni nasz sposób postrzegania introwertyków oraz, co równie ważne, to, w jaki sposób introwertycy postrzegają samych siebie.
Recenzje:
Dostarczająca
mnóstwa informacji, znakomicie opracowana merytorycznie książka na
temat mocy tkwiącej w ciszy i spokoju, a także wartości płynącej z faktu
posiadania bogatego życia wewnętrznego. Obala mit, zgodnie z którym,
żeby być szczęśliwym i odnosić sukcesy, trzeba być koniecznie
ekstrawertykiem.
dr Judith Orloff, autorka książki Wolność emocjonalna
Raz na jakiś czas, pojawia się książka, która zmienia nasz sposób
patrzenia na świat. Taką książką jest nią niewątpliwie Ciszej, proszę… -
z jednej strony wciągająca i fascynująca popularna lektura, z drugiej
praca przedstawiająca wyniki najnowszych badań naukowych. Jej znaczenie
zwłaszcza dla osób zajmujących się biznesem jest ogromne: znajdą one w
niej wskazówki, w jaki sposób introwertycy mogą skutecznie pełnić
funkcję przywódców, wygłaszać porywające mowy, unikać kompromitujących
wpadek i błędów, a także właściwie wybierać dla siebie najbardziej
odpowiednie role społeczne. Ta urocza, napisana z gracją, znakomicie
opracowana merytorycznie książka to po prostu mistrzostwo!
dr Adam M. Grant, profesor zarządzania w Wharton School of Business
Ciszej, proszę… przenosi dyskusję na temat introwersji w naszym
promującym ekstrawertyków społeczeństwie na nowy, wyższy poziom. Jestem
pewien, że wielu introwertyków przekona się, że, choć nie zdawali sobie z
tego sprawy, to przez całe życie czekali na taką właśnie książkę.
Adam S. McHugh, autor książki Introverts in the Church
Susan Cain doskonale rozumie coś – o czym każdy czytelnik tej
fascynującej książki wkrótce sam się przekona – z czego psychologia oraz
nasze pędzące przed siebie i nieustannie rozgadane społeczeństwo wciąż
jeszcze nie do końca zdają sobie sprawę: W tym, że ktoś jest cichy,
spokojny, zadumany, nieśmiały i zwrócony ku swemu wnętrzu, nie tylko nie
ma nic złego, lecz bycie taką właśnie osobą ma zdecydowane i liczne
zalety.
Jay Belsky, profesor
(Robert M. and Natalie Reid Dorn Professor) na wydziale psychologii
rozwoju człowieka i społeczństawa na University of California, Davis
Fragment ksiązki dostępny pod poniższym linkiem:
http://p.elibri.com.pl/?record_reference=fc50fabb163f44c7b8b1
Podaj kod pocztowy lokalizacji, dla której interesuje Cię dostawa
Sprawdź czy jesteś w zasięgu Podam kod przy rejestracjiJeżeli już jesteś naszym klientem zaloguj się:
Na adres e-mail podany przy zakładaniu konta zostanie wysłane aktualne hasło.