Regulamin sklepu internetowego Coolshop
§ 1. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższe wyrażenia będą miały następujące znaczenie:
Coolshop oznacza spółkę prawa duńskiego Entertainment Trading A/S z siedzibą w Loftbrovej 28 – 9400 Norresundby, Dania, wpisana do duńskiego rejestru handlowego pod numerem 26457602, NIP: PL5263712628, w dalszej części niniejszego Regulaminu będziemy pisać o Coolshop również jako „My”, „Nas”,
Dni Robocze oznacza dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i Danii,
Konsument Użytkownik będący osobą fizyczną, dokonujący z Coolshop czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową oraz Użytkownik będący osobą fizyczną zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tego Użytkownika charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
Konto nieodpłatna funkcjonalność Sklepu Internetowego pozwalająca na stworzenie panelu Użytkownika, uruchamiana po rejestracji Konta i zawarciu umowy o świadczenie usług Konta Użytkownika. Konto pozwala Użytkownikowi na weryfikację statusu Zamówienia, anulowanie Zamówienia.
Newsletter nieodpłatna usługa świadczona na żądanie Użytkownika po zawarciu umowy o świadczenie usług Newsletter, obejmująca otrzymywanie przez Użytkownika informacji handlowych za pośrednictwem wskazanych przez Użytkownika kanałów komunikacji,
Regulamin oznacza niniejszy regulamin sklepu internetowego Coolshop,
Sklep Internetowy strona sklepu internetowego Coolshop znajdująca się pod adresem www.coolshop.pl, która umożliwia Ci korzystanie z naszych usług i zapoznanie się z Towarami, ich cenami, opisami oraz dostępnością, a także zawarcie Umowy Sprzedaży,
Umowa Sprzedaży umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Coolshop, a Użytkownikiem przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość i na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie,
Użytkownik podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, korzystający ze Sklepu Internetowego w celu złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży. W dalszej części niniejszego Regulaminu będziemy pisać o Użytkowniku również jako „Ty”, „Ciebie”,
Towar oznacza produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, który może być przedmiotem Zamówienia i Umowy Sprzedaży. Pojęcie towaru obejmuje również treści cyfrowe (np. elektroniczny kod produktu) oraz Towar z elementami cyfrowymi, tj. Towar połączony z treściami cyfrowymi w taki sposób, że brak treści cyfrowej uniemożliwia prawidłowe działanie Towaru,
Zamówienie składana przez Użytkownika oferta zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów prezentowanych w naszym Sklepie Internetowym.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna dla założenia Konta Użytkownika, złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest bezpłatne. Zwracamy jednak uwagę, że korzystanie z naszych usług może wiązać się z dodatkowymi kosztami połączeń lub transmisji danych, a wysokość tych kosztów zależy od operatora telekomunikacyjnego, z którego korzystasz.
- Właścicielem Sklepu Internetowego jest Coolshop. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym wszelkie prawa własności intelektualnej należą do Coolshop. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem, np. w celu promowania działalności podmiotów innych niż Coolshop, wykorzystywanie Sklepu Internetowego w sposób sprzeczny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, dostarczanie przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym prawa osób trzecich.
- Informacje zawarte w Sklepie Internetowym mają charakter poglądowy i mają na celu ułatwienie Użytkownikowi dokonania wyboru interesującego go Towaru. W szczególności opis lub wygląd Towaru na zdjęciach może różnić się nieznacznie od wyglądu rzeczywistego. Postanowienia niniejszego punktu w żaden sposób nie ograniczają odpowiedzialności Coolshop wobec Użytkownika będącego Konsumentem.
- Nasze usługi świadczone są drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub poczty elektronicznej. Świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się ze szczególnymi zagrożeniami, do których można zaliczyć możliwość uzyskania do Konta przez niepowołane do tego osoby, możliwość zainfekowania Twojego urządzenia szkodliwym oprogramowaniem, albo utrata danych. Aby ograniczyć ryzyko wystąpienia powyższych zagrożeń zalecamy dochowanie ostrożności oraz stosowanie odpowiednich środków technicznych, w tym bieżące aktualizowanie oprogramowania Twojego urządzenia.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez Użytkownika następujących wymagań:
- posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej,
- urządzenie końcowe z dostępem do Internetu, które będzie umożliwiało wypełnianie formularzy zawartych na stronie Sklepu Internetowego,
- przeglądarka internetowa nie starsza niż jej trzy poprzednie wersje.
- Coolshop dokłada należytych starań, aby Sklep Internetowy funkcjonował bez zakłóceń. Coolshop zastrzega sobie prawo do wprowadzania czasowych przerw w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego (np. w razie konieczności wprowadzenia napraw, aktualizacji sprzętu lub oprogramowania).
- Coolshop nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia znajdujące się poza kontrolą Coolshop, w szczególności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umów łączących Coolshop z Użytkownikiem, które nastąpiło wskutek siły wyższej lub jeżeli do takiej sytuacji doszło wskutek działania podmiotów trzecich, awarii sieci Internet lub energetycznej.
§ 3. Konto Użytkownika
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest po założeniu Konta Użytkownika.
- W celu założenia Konta Użytkownik powinien wypełnić formularz udostępniony w Sklepie Internetowym oraz przesłać formularz do Coolshop wykorzystując w tym celu funkcję udostępnioną na stronie Sklepu Internetowego. W trakcie zakładania Konta Użytkownik zostanie poproszony o zapoznanie się i akceptację polityki prywatności oraz niniejszego Regulaminu. Akceptacja polityki prywatności i Regulaminu jest niezbędna do założenia Konta.
- Założenie Konta Użytkownika oznacza zawarcie umowy o świadczenie usług Konta Użytkownika. Wspomniana umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony, w momencie przesłania na adres poczty elektronicznej Użytkownika potwierdzenia założenia Konta. Każde Konto przypisane jest do konkretnego Użytkownika, który nie powinien udostępniać danych logowania do Konta innym osobom.
- Użytkownikowi w każdym czasie przysługuje prawo natychmiastowego rozwiązania umowy o świadczenie usług Konta Użytkownika – w tym celu Użytkownik powinien skontaktować się z Coolshop pisząc na adres [•]. Coolshop przysługuje prawo do natychmiastowego rozwiązania wyżej wspomnianej umowy w przypadku naruszania przez Użytkownika przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu. W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usług Konta Użytkownika wszystkie Zamówienia złożone przez Użytkownika zostają anulowane, z tych, przy których doszło już do zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 4. Zamówienia
- Użytkownik może złożyć Zamówienie logując się do Konta lub korzystając z funkcjonalności Sklepu Internetowego umożliwiających złożenie Zamówienia bez konieczności posiadania Konta Użytkownika.
- W celu złożenia Zamówienia Użytkownik wybiera na stronie Sklepu Internetowego interesujące go Towary poprzez kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka”. Następnie Użytkownik ma możliwość kontynuowania zakupów lub finalizacji Zamówienia. W przypadku finalizacji Zamówienia Użytkownik zostanie poproszony o podanie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia, wskazania sposobu dostawy oraz metody płatności. Przed złożeniem Zamówienia Użytkownikowi zostanie przedstawione podsumowanie Zamówienia, w tym łączna cena zamawianych Towarów i ewentualne koszty dodatkowe związane z Zamówieniem, do których poniesienia zobowiązany będzie Użytkownik.
- Złożenie Zamówienie nie będzie możliwe jeżeli Użytkownik nie poda wszystkich danych wymaganych przez formularze Sklepu Internetowego w trakcie procesu składania Zamówienia.
- Składając zamówienie w sposób opisany w niniejszym paragrafie Użytkownik przedkłada Coolshop ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów objętych danym Zamówieniem.
- Po złożeniu Zamówienia Coolshop przesyła na adres poczty elektronicznej Użytkownika potwierdzenie otrzymania Zamówienia. Uwaga – potwierdzenie wpłynięcia Zamówienia nie stanowi o akceptacji oferty złożonej Coolshop przez Użytkownika w momencie złożenia Zamówienia.
- Po weryfikacji dostępności Towarów objętych Zamówieniem Coolshop prześle na adres poczty elektronicznej Użytkownika kolejną wiadomość, która będzie potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia, bądź będzie informowała o jego odrzuceniu. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Coolshop stanowi o przyjęciu oferty Użytkownika zawartej w danym Zamówieniu. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów objętych tym Zamówieniem. W przypadku odrzucenia Zamówienia Coolshop zwraca Użytkownikowi łączną cenę, wraz z ewentualnymi kosztami dodatkowymi, które zostały zapłacone przez Użytkownika na etapie składania Zamówienia. Zwrot nastąpi w terminie 14 dni od odrzucenia Zamówienia.
- W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia nie będzie możliwa Coolshop skontaktuje się z Użytkownikiem i zaproponuje mu częściową realizację Zamówienia. Jeżeli Użytkownik wyrazi zgodę na częściową realizację Zamówienia zostanie ono zrealizowane w zakresie objętym tą zgodą. W przypadku, w którym Użytkownik nie wyrazi zgody na częściową realizację Zamówienia w terminie 7 dni od otrzymania informacji wskazanej w poprzednim zdaniu, Zamówienie będzie traktowane jak Zamówienie odrzucone.
- Jeżeli Użytkownik zamierza otrzymać fakturę VAT powinien zgłosić tą okoliczność Coolshop przed złożeniem Zamówienia.
- Użytkownik ma możliwość anulowania każdego złożonego lecz nieprzyjętego przez Coolshop Zamówienia. W tym celu Użytkownik powinien skontaktować się z Coolshop za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji, albo anulować Zamówienie bezpośrednio w Koncie Użytkownika.
§ 5. Płatności
- Coolshop udostępnia Użytkownikowi następujące metody płatności:
- Karta kredytowa
- Szybki Przelew
- Raty
- BLIK
- Zapłata za Zamówienie powinna nastąpić ciągu 3 dni od złożenia zamówienia
- Metody płatności dostępne dla danego Zamówienia wskazane są każdorazowo na etapie jego składania. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że dla różnych Zamówień dostępne metody płatności mogą się od siebie różnić.
- Jeżeli Użytkownik nie dokona zapłaty za Zamówienie w terminach wskazanych w niniejszym paragrafie, Coolshop będzie uprawniona do odstąpienia od Zamówienia bądź jego odrzucenia. Prawo do odstąpienia od Zamówienia może być wykonane przez Coolshop w terminie 30 dni od upływu terminu płatności. Przed wykonaniem powyższych uprawnień Coolshop skontaktuje się z Użytkownikiem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i w takim przypadku może, według własnego uznania, udzielić Użytkownikowi dodatkowego terminu na dokonanie płatności.
- Wszelkie zwroty dokonywane przez Coolshop będą wykonywane przy wykorzystaniu metody płatności wybranej przez Użytkownika w celu opłacenia Zamówienia.
§ 6. Dostawa
- Realizacja Zamówienia zajmuje zazwyczaj 1 Dzień Roboczy i nie więcej niż 3 Dni Robocze od zaksięgowania przez Coolshop płatności za to Zamówienie. Do tego okresu należy doliczyć dodatkowe 4 Dni Robocze na realizację dostawy przez dostawcę wybranego przez Użytkownika.
- W przypadku Towarów stanowiących treści cyfrowe, które dostarczane są za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, dostawa następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu przez Coolshop płatności za Zamówienie obejmujące tego typu Towary. Jeżeli Coolshop nie dostarczy Konsumentowi Towaru stanowiącego treść cyfrową niezwłocznie lub w wyraźnie uzgodnionym z Konsumentem terminie dodatkowym, Konsumentowi będzie przysługiwało prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży tego Towaru. Konsument może skorzystać z prawa wskazanego w niniejszym punkcie również w sytuacji, gdy:
- z oświadczenia Coolshop lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Towaru stanowiącego treść lub usługę cyfrową,
- Konsument i Coolshop uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy Sprzedaży wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Towaru stanowiącego treść lub usługę cyfrową miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Coolshop nie dostarczył ich w tym terminie.
- Dostawy realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa nastąpi w sposób wybrany przez Użytkownika na etapie składania Zamówienia. Z uwagi na charakterystykę niektórych Towarów nie wszystkie metody dostawy mogą być dla nich dostępne.
- W przypadku, w którym dane Zamówienie obejmowało przynajmniej 2 Towary, dostawa tych Towarów może zostać zrealizowana w dwóch częściach, w zależności od stanów magazynowych lub lokalizacji Towarów. Oznacza to, że Zamówienie może zostać wysłane w kilku przesyłkach w różnych terminach.
- Z tytułu dostawy Użytkownik zostanie obciążony opłatą, której wysokość wskazana jest każdorazowo na etapie składania Zamówienia. W niektórych przypadkach Coolshop, działając według własnego uznania, może odstąpić od pobierania opłaty z tytułu dostawy.
- Dostawa będzie uważana za zrealizowaną w momencie, gdy przesyłka z Towarami objętymi Zamówieniem zostanie doręczona na wskazany przez Użytkownika adres, bądź do wskazanego przez niego paczkomatu. Użytkownik zobowiązany jest do odbioru przesyłki we wskazanym Użytkownikowi czasie.
- Po otrzymaniu przesyłki Użytkownik zobowiązany jest zweryfikować czy przesyłka nie uległa uszkodzeniu. Jeżeli przesyłka nosi ślady uszkodzenia Użytkownik powinien poprosić pracownika dostawy o sporządzenie właściwego protokołu (o ile będzie to możliwe). Ponadto Użytkownik powinien poinformować Coolshop o stwierdzonych nieprawidłowościach, najpóźniej w terminie 14 dni od odbioru przesyłki, pod rygorem uznania, iż dostawa została zrealizowana prawidłowo. Wszelkie uszkodzenia Towaru zgłoszone po tym terminie zostaną uznane za niewynikające z nieprawidłowej dostawy.
- Coolshop nie odpowiada za opóźnienia lub brak realizacji dostawy wskutek błędnych danych podanych przez Użytkownika na etapie składania Zamówienia.
- Po dokonaniu dostawy Coolshop może przesłać Użytkownikowi ankietę wraz z prośbą o wystawienie opinii o zakupionym Towarze lub procedurze realizacji Zamówienia. Użytkownik nie jest zobowiązany do udzielania odpowiedzi.
§ 7. Odpowiedzialność i reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Coolshop w stosunku do Użytkowników za zgodność świadczenia z zawartą umową określone są przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności przez przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku – o prawach konsumenta.
- W przypadku wystąpienia niezgodności Towaru z zawartą Umową Sprzedaży Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia reklamacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, chyba że Użytkownik został wcześniej poinformowany o wadach Towaru.
- Reklamacja może zostać złożona przez Użytkownika w dowolnej formie, w szczególności za pośrednictwem środków komunikacji udostępnianych przez Coolshop, w tym na adres poczty elektronicznej: [email protected]. W celu usprawnienia komunikacji rekomendujemy skorzystania z formularza reklamacji dostępnego w Koncie Użytkownika, a jeżeli Użytkownik nie posiada Konta – formularza reklamacji dostępnego na stronie Sklepu Internetowego. Każda reklamacja powinna zawierać:
- powód reklamacji,
- aktualne dane Użytkownika oraz numer Zamówienia,
- wskazanie żądanego sposobu rozpatrzenia reklamacji.
- Reklamowany Towar powinien zostać odesłany przez Użytkownika, wraz z kopią reklamacji, na adres: ET Poland sp. z o.o. ul Ostrobramska 75C 04-175 Warszawa
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Coolshop w terminie 14 dni.
- Coolshop ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, jeśli brak ten istniał w chwili dostarczenia Towaru, albo został ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Coolshop, jej poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- W stosunku do Towarów z elementami cyfrowymi, Coolshop ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową Sprzedaży miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż 2 lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- W stosunku do Towarów stanowiących treści cyfrowe, Coolshop ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Jeżeli Towar okazał się niezgodny z Umową Sprzedaży Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Jeżeli Towar okazał się niezgodny z Umową Sprzedaży Konsument może żądać obniżenia ceny Towaru, albo odstąpić od Umowy Sprzedaży, gdy:
- Coolshop odmówił doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z Umową Sprzedaży,
- Coolshop próbował doprowadzić Towar do stanu zgodności z Umową Sprzedaży, lecz brak zgodności występuje nadal,
- brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania z pozostałych środków przewidzianych przepisami prawa (prawo do naprawy Towaru, prawo do wymiany Towaru),
- z oświadczenia Coolshop wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika będącego Konsumentem.
- Jeżeli Towar stanowiący treść cyfrową lub usługę cyfrową jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową Sprzedaży.
- Jeżeli Towar stanowiący treść cyfrową lub usługę cyfrową jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
- doprowadzenie tego Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży jest niemożliwe, albo wymaga nadmiernych kosztów,
- Coolshop nie doprowadziła Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
- brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Coolshop próbowała doprowadzić ten Towar do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży,
- brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego podjęcia próby doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży,
- z oświadczenia Coolshop lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- W sytuacjach wskazanych w niniejszym paragrafie oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone jedynie w sytuacji, gdy niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży ma charakter istotny (w przypadku Towarów stanowiących treści cyfrowe – dodatkowo, gdy Towar taki został dostarczony w zamian za zapłatę ceny). W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży Użytkownik będący Konsumentem niezwłocznie zwraca Towar do Coolshop na jej koszt, a Coolshop zwraca Konsumentowi cenę Towaru. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Towarów stanowiących treści cyfrowe Konsument zobowiązany jest do natychmiastowego zaprzestania ich używania lub udostępniania podmiotom trzecim.
- Coolshop informuje, iż pod adresem: dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W stosunku do Użytkowników niebędących Konsumentami strony Umowy Sprzedaży wyłączają odpowiedzialność Coolshop z tytułu rękojmi. W stosunku do Użytkowników niebędących Konsumentami postanowienia punktów 6 – 14 powyżej nie znajdują zastosowania. W stosunku do Użytkowników niebędących Konsumentami odpowiedzialność Coolshop jest ograniczona do wysokości całkowitej ceny nabytego Towaru.
§ 8. Gwarancja
- Towary sprzedawane przez Coolshop mogą być objęte gwarancją producenta, importera lub dystrybutora.
- Użytkownik ma prawo skorzystać z gwarancji niezależnie od pozostałych uprawnień przysługujących mu na podstawie niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Informacje na temat warunków gwarancji udostępniane są na stronie Sklepu Internetowego lub w karcie gwarancyjnej dołączonej do Towaru.
§ 9. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
- Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, może odstąpić od tej umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od momentu odbioru Towaru. Do zachowania powyższego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- Termin na wykonanie prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wynosi 14 dni od momentu odbioru Towaru. Do zachowania powyższego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży za pośrednictwem:
- formularza znajdującego się na stronie sklepu
- poczty elektronicznej, przesyłając wiadomość na adres: [email protected]
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu Coolshop niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Konsumenta za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej, który został wskazany przez Konsumenta.
- W każdym przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument jest zobowiązany do zwrotu Towaru, a Coolshop zobowiązana będzie do zwrotu na rzecz Użytkownika płatności dokonanych przez niego w związku z nabyciem Towaru, za wyjątkiem dodatkowych kosztów dostawy Towaru jeżeli sposób dostawy wybrany przez Konsumenta był wyższy niż najtańszy proponowany w Sklepie Internetowym. Coolshop może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Towaru lub dowodu jego nadania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W każdym przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, w chwili złożenia oświadczenia o odstąpieniu, wygasają również związane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta.
- Po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument zobowiązany jest odesłać Towar na adres wskazany przez Coolshop w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od tej umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Zwracany Towar powinien nosić wyłącznie ślady użytkowania w taki sposób, który pozwalał Użytkownikowi na zapoznanie się z charakterem, cechami i funkcjonowaniem Towaru.
- Konsument korzystający z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny ponosi koszty odesłania Towaru.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny w następujących sytuacjach:
- Coolshop wykonała w pełni usługę i poinformowała Konsumenta przed rozpoczęciem jej świadczenia, że po tym jak usługa zostanie spełniona Konsument utraci prawo do odstąpienia od umowy, co Konsument przyjął do wiadomości oraz na co wyraził zgodę,
- przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- przedmiotem Umowy Sprzedaży jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- przedmiotem Umowy Sprzedaży są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
- przedmiotem Umowy Sprzedaży są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Umowa Sprzedaży dotyczy Towarów będących treściami cyfrowymi niedostarczanymi na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Coolshop rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Coolshop utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, i przyjął to do wiadomości, a Coolshop przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży wraz z informacją o wyrażeniu przez Konsumenta powyższej zgody.
§ 10. Dane osobowe
- Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wszelkie informacje w powyższym zakresie dostępne są w polityce prywatności znajdującej się pod tym adresem: [•].
§ 11. Postanowienia końcowe
- Treść Regulaminu jest dostępna pod adresem: www.coolshop.pl
- Prawem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych na tle Umowy Sprzedaży i niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Coolshop przysługuje prawo do jednostronnej zmiany treści niniejszego Regulaminu. Coolshop poinformuje Użytkownika posiadającego Konto o zmianach w Regulaminie przynajmniej na 7 dni przed ich wejściem w życie, z wyjątkiem zmian związanych z obowiązkiem wdrożenia powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian w Regulaminie będą realizowane na dotychczasowych zasadach. W przypadku odmowy akceptacji zmian w Regulaminie Użytkownik posiadający Konto będzie mógł składać Zamówienia na zasadach określonych w Regulaminie dostępnym na stronie Coolshop.pl
- W niektórych przypadkach Coolshop może stosować tymczasowe warunki dodatkowe, które mają zastosowanie oprócz niniejszego Regulaminu, np. wydłużony okres prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Dodatkowe warunki mają zastosowanie wyłącznie przez czas określony przez Coolshop i wyłącznie w odniesieniu do określonych Towarów. Po wygaśnięciu lub anulowaniu wyżej wspomnianych warunków dodatkowych, niniejszy Regulamin jest stosowany w niezmienionej formie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 27/08/2024.
§12 Regulamin kart podarunkowych Coolshop
Regulamin elektronicznych kart podarunkowych Coolshop (zwanych dalej „kartami podarunkowymi”) wydawanych przez Coolshop.
1. Sprzedaż i dostawa
Po wybraniu i dokonaniu płatności za kartę podarunkową zostanie ona wysłana pocztą elektroniczną na podany adres e-mail. Pamiętaj, aby sprawdzić, czy treść wiadomości e-mail jest zgodna z zamówieniem.
2. Korzystanie z karty
Możesz użyć karty podarunkowej jako płatności na Coolshop.pl
Karty podarunkowe zakupione za pośrednictwem stron internetowych Coolshop w innych krajach nie mogą być używane jako płatność na Coolshop.pl, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej na karcie podarunkowej.
Karty podarunkowe są zazwyczaj aktywowane w ciągu 24 godzin od zakupu.
Bony upominkowe można wykorzystać wyłącznie przed złożeniem zamówienia. Po złożeniu zamówienia nie ma zatem możliwości zmiany metody płatności na bony upominkowe (w całości lub w części).
Bony upominkowe nie mogą być wykorzystywane jako środek płatniczy przy zakupie innych bonów upominkowych.
3. Okres ważności
Bon upominkowy jest ważny przez trzy lata od daty wydania, chyba że na samym bonie podano inaczej. Bon upominkowy można wymienić na gotówkę do roku po upływie terminu ważności bonu.
4. Utrata i niewłaściwe użycie karty
Karta podarunkowa może być używana przez posiadacza do dokonywania płatności bez żadnych wymogów identyfikacyjnych, a do karty nie są dołączone żadne kody ani inne środki bezpieczeństwa. Kartę podarunkową należy zatem traktować jak gotówkę.
Oznacza to, że za utratę i niewłaściwe użycie karty podarunkowej odpowiedzialność i ryzyko ponosi użytkownik. W przypadku utraty karty podarunkowej należy jak najszybciej skontaktować się z Coolshop. Coolshop dołoży wszelkich starań, aby pomóc w przywróceniu dostępu do karty podarunkowej, pod warunkiem, że można udokumentować zakup karty podarunkowej i że nie została ona już w pełni wykorzystana. Jeśli karta podarunkowa została częściowo zrealizowana, Coolshop dołoży wszelkich starań, aby pomóc użytkownikowi w przywróceniu dostępu do pozostałej kwoty, pod warunkiem udokumentowania zakupu karty podarunkowej.
Ponieważ karta podarunkowa może być używana przez posiadacza bez identyfikacji, Coolshop nie może pomóc, jeśli karta podarunkowa została niewłaściwie użyta lub w inny sposób w pełni wykorzystana, ponieważ ryzyko utraty i niewłaściwego użycia karty podarunkowej spoczywa na użytkowniku. Karta podarunkowa nie może zostać anulowana w przypadku jej utraty.
5. Limit kwoty
Karty podarunkowe są ograniczone do maksymalnej wartości 1200 PLN na kartę podarunkową i do maksymalnej wartości 1200 PLN na zakup w przypadku korzystania z jednej lub kilku kart podarunkowych. Możliwe jest użycie więcej niż jednej karty podarunkowej na jeden zakup, jednak łączna wartość, jaką można wykorzystać z kart podarunkowych, nie może przekroczyć 1200 PLN. Pozostała kwota na kartach podarunkowych może zostać wykorzystana na przyszłe zakupy. Za pomocą kart podarunkowych można kupić maksymalnie 11000 PLN w miesiącu kalendarzowym.
6. Saldo
Saldo karty podarunkowej można sprawdzić na stronie https://www.coolshop.pl/giftcard/, wprowadzając kod podarunkowy znajdujący się na karcie podarunkowej.
7. Wymiana gotówki
Kartę można wymienić na gotówkę tylko poprzez wysłanie kopii karty podarunkowej na adres info(a)coolshop.pl, po czym sprawdzimy pozostałą wartość karty podarunkowej i wypłacimy ją.
8. Anulowanie zamówień opłaconych w całości lub w części kartami podarunkowymi
W przypadku anulowania zamówienia lub zwrotu produktów, za które w całości zapłacono kartą podarunkową, zapłacona kwota zostanie zwrócona na kartę podarunkową, gdzie będzie dostępna do wykorzystania przy przyszłych zakupach. W przypadku zwrotu przedmiotów zakupionych częściowo za pomocą kart podarunkowych, a częściowo za pomocą innych środków płatniczych, zwrócona kwota zostanie cofnięta proporcjonalnie do pierwotnej płatności. Oznacza to, że jeśli zamówienie zostało opłacone częściowo bonami upominkowymi, a częściowo gotówką, zwrot będzie proporcjonalny do użytych metod płatności. Część kwoty zakupu zapłacona kartą podarunkową zostanie zwrócona na kartę podarunkową, a część zapłacona gotówką zostanie zwrócona na wykorzystaną metodę płatności (np. kartę kredytową lub konto bankowe).
Wersja 1.0
Ostatnia aktualizacja 30 września 2024